Identitati secrete [seria Alina Marinescu] – Monica Ramirez [recenzie]

26
828

Când credeai că o carte nu îți poate oferi mai mult suspans, că primul volum a ridicat ștacheta mult prea sus și ai o surpriză de proporții. Identități secrete, volumul 2 al seriei Alina Marinescu, îți oferă la fel de mult suspans ca primul volum și încă ceva în plus: o maturizare a personajelor și o nouă dinamică extraordinară dintre ei.

Dacă primul volum, Asasin la feminin , m-a lăsat cu gura căscată, al doilea volum nu m-a lăsat nici măcar 30 de minute să mă odihnesc înainte de a lua volumul 3 (avantajul de a începe o serie după ce au apărut toate volumele). De ce aș fi avut nevoie de odihnă? Pentru că niciodată nu am citit cu atâta înfrigurare și grabă ultimele pagini ale unei cărți, în căutarea unui semn de viață al unui personaj. Mi-aș fi dorit să stăpânesc mai bine tehnica citirii pe diagonală, ca să aflu mai repede ce s-a întâmplat cu Alex.

Dar să începem cu începutul. Cel de-al doilea volum începe cu relația tensionată dintre Alina și Alex. Ei au reușit să evadeze din ghearele SSO și sunt înrolați în Elite, o organizație atât de secretă încât ea oficial nu există, nu are siglă sau angajați oficiali. Pentru ei este un pas în față, căci în timp ce pentru SSO ucideau oponenții regimului comunist, acum luptă împotriva terorismului mondial, dar rămân multe chestiuni etice care le tulbură conștiințele. Alina își pune sub semnul întrebării propria identitate și mai ales iubirea dintre ea și Alex. Relația tumultoasă dintre cei doi le afectează munca, motiv pentru care Alina pleacă la filiala din Paris a Elite, ceea ce pentru Alex este devastator.

Descoperim două personaje evoluate. Alina nu mai este tânăra nesigură, aflată mereu în umbra lui Alex, eleva lui, cea care acceptă orice urmă de iubire din partea lui, căutând cu nesaț în ochii lui orice umbră de tandrețe. Acum este partenera lui pe teren, un membru al echipei, iar în privat nu se mai mulțumește cu firmiturile de afecțiune ale lui Alex. Își dorește totul, acel tot de care este conștientă că este absolut imposibil în lumea lor, a spionilor. Alex, în schimb, iese din carapacea indiferenței și a mașinii perfecte, ce dezvoltă și pune în aplicare misiuni perfecte. Sentimentele pentru Alina îi întunecă judecata, dar nu reușește să depășească zidul ridicat de ea.

Momentul sincerității lui Alex, atunci când îi dezvăluie secretul ce îl măcina, o îndepărteaza definitiv pe Alina. Alex este omul care de două ori i-a răpit libertatea. Prima dată forțat de SSO, dar a doua oară deoarece nu o poate lăsa liberă. După acest moment nimic nu mai este la fel între ei și în ciuda eforturilor lui, nu o poate recâștiga.

Dar să nu credeți că astea sunt toate surprizele acestui volum. Acesta, pe lângă multele misiuni în care sunt implicați cei doi, împreună sau separat, aduce o mulțime de personaje noi, care ne ajută să îi cunoaștem pe cei doi în profunzime. Aceste personaje sunt mult superioare lui Mihai și Irinei, cele două persoane sordide, călăii SSO, cu aceste personaje Alina și Alex interacționează complex, dezvăluindu-i în multe alte contexte, în afara jobului lor de spioni.

Dacă despre primul volum am spus că îți crează o tensiune interioară, o nerăbdare de a vedea ce se întâmplă mai departe, acesta declanșează o furtună. Am citit cartea în mai puțin de 24 de ore și apoi am început volumul 3, căci nu mai puteam tempera curiozitatea. Suferința Alinei este atât de palpabilă, Alex este atât de uman în trăirile lui, dezgolit de masca indiferenței și răcelii primului volum, încât nu poți lăsa cartea din mână.

Nu pot decât să vă spun lectură plăcută, nu aveți cum să ratați o astfel de serie!