Casa papusilor – seria Helen Grace #3 – M.J. Arlidge [recenzie]

0
1278

Te trezești buimacă într-un beci și nu reușești să îți dai seama cum ai ajuns aici și mai ales de ce. Temnicerul tău te strigă pe un alt nume și așteaptă de la tine un anumit comportament. Nu este violent, deocamdată, și nici nu pare a avea intenții de viol. Dar nici nu vrea să te elibereze, căci consideră că familia ta nu te merită, nu te iubește suficient…

Ruby este pe punctul de a se împăca cu familia sa adoptivă. Făcuse o greșeală atunci când, din dorința de a-și cunoaște mama biologică, se apropiase de acea femeie sordidă. În doar câteva zile urma să se mute înapoi acasă, alături de părinții care o crescuseră cu dragoste. Dar cineva avea alte planuri pentru ea. Tocmai aceste tulburări din ultimul an îi fac pe toți ceilalți să se îndoiască de faptul că i s-a întâmplat ceva rău și nu a dispărut pur și simplu… dar nu ar fi plecat nicăieri fără inhalator, ceea ce o face pe Charlie Brooks să dea atenție cazului.

În timp ce Ruby încearcă să înțeleagă ce i se întâmplă, o familie descoperă cadavrul unei femei, îngropat adânc în nisipul unei plaje izolate. Flerul inspectoarei Helen Grace îi spune că toate acestea au legătură și că există mai multe victime. Totul este mult prea bine pus la punct pentru a fi prima încercare a unei minți bolnave. Însă pentru a extinde ancheta, trebuie să își convingă superioara, Ceri Harwood, că are dreptate. Însă aceasta are propria agendă de a o elimina pe Helen Grace, care atrage toată atenția superiorilor și a presei.

Evident, pe urmele lui Helen Grace se află și jurnalista Emilia Garanita, cu care se află într-un armistițiu precare. Helen Grace nu este pregătită să uite că din cauza ei a pierdut urma singurei sale rude, fiul lui Marianne, dar nici Emilia nu uită faptul că, dacă ar fi după Helen Grace ea ar primi doar firmiturile conferințelor de presă.

Relațiile de familie disfuncționale se află, din nou, în prim planul discuției, ca o rădăcină a tuturor relelor. Toate personajele lui M. J. Arlidge au relații de familie problematice, fie că este vorba de părinți, ori parteneri de viață. Într-un fel sau altul, toți muncesc pentru o relație mai bună ori pentru a depăși traumele induse de aceștia.

Descoperirea a încă două cadavre face întreaga echipă să plece pe urmele unui nou criminal în serie, întărind reputația lui Helen Grace și punând presiune din partea presei și a publicului. Detaliile dezvăluite de autopsii sunt înfiorătoare. Pe Ruby o așteaptă aceeași soartă?

Deși cam pe la a treia carte dintr-o serie mă cam apucă moleșeala și plictiseala, de data aceasta nu a fost cazul. Ritmul continuă să fie suficient de alert, dar nu sunt sărite etape importante și continuă să prezinte personajele într-o manieră veridică. Nu avem personaje providențiale, nu avem oameni prea buni ca să fie adevărați, perfecți. Pe mine perfecțiunea mă plictisește, micile imperfecțiuni fiind cele dau farmec unui personaj. Însă personajele lui Arlidge sunt unele care au avut toate șansele de a sfârși rău, însă au reușit să rămână de partea bună a baricadei.

Cartea a apărut la Editura Trei în 2016 și poate fi comandată de pe Elefant la reducere.