Ghici ce-i în cutie – M. J. Arlidge – seria Helen Grace #2 [recenzie]

0
1652

Un singur colet și existența ta, aparent banală, este dată peste cap pentru totdeauna. O soție devotată, mamă iubitoare, găsește într-o dimineață, în pragul ușii un colet sinistru, în care găsește inima soțui său. În același timp, într-o casă dărăpănată, dintr-un cartier rău famat din Southampton, populat de prostituate, proxeneți și traficanți de droguri, este găsit trupul gol al unui bărbat, legat de pat și fără inimă.

Inspectoarea Helen Grace își continuă munca în secția de poliție din Southampton. Deși a trecut aproape un an de la șirul de crime care a zguduit orașul și a încercat din răsputeri să treacă peste toate bârfele de birou, Helen nu este sigură pe ea. Are un nou superior, Ceri Harwood, care preia atribuțiile coruptului Whittaker, dar care nu pare să fie pe aceeași lungime de undă cu Helen. De fapt, Helen o suspectează că privește această poziție drept o simplă treaptă pentru avansare.

În timp ce un nou colet apare la sediul unei firme, vechea „prietenă” a lui Helen Grace, Emilia Garanita, miroase senzaționalul acestui nou caz și începe propria sa vânătoare de știri suculente pentru ziarul la care lucrează. Emilia nu se dă înapoi de la nimic pentru a obține știrea ce o va propulsa printre ziariștii de renume la nivel național, chiar dacp astea înseamnă să urmărești victimele fără încetare, să șantajezi un ofițer de poliție sau să mituiești mici funcționari.

Care este însă legătura dintre o figură proeminentă a unei biserici locale, cu idei foarte fixe despre ceea ce înseamnă familie, decență, relația de supunere a soției în fața soțului, pedepsele corporale și un tânăr tată? Oricât ar fi părut de improbabil, toate victimele sunt legate de apetitul pentru fetele ce își fac veacul pe Empress Road.

La fel ca în primul roman al seriei, relațiile de familie sunt intens dezbătute în această carte. Avem parte de relația tulbure între părinți și copii, abuzatori și abuzați, traume, violență, nedreptate, servicii sociale total depășite de situație. Este tulburător să realizezi câte suflete zbuciumate își duc existența în acele zone care sunt greu de privit chiar și de la distanță.

Unul dintre personajele secundare, dar cu o mare importanță în dinamica seriei, se află acum în atenția cititorului. Charlie Brooks, cea care îi supraviețuise lui Marianne, se întoarce la muncă, după câteva luni libere. A pierdut sarcina, ca urmare a captivității și traumei suferite și este aproape să își piardă și soțul și serviciul. Ea își dorește și cariera în poliție și familia, dar se pare că avansarea în carieră nu este compatibilă cu femeile cu familie, iar soțul ei nu este dispus să o vadă cum își pune zilnic viața în pericol și lipsește atât de mult timp de acasă. În plus, nici cu echipa nu se simte foarte confortabil.

Un alt personaj care revine în centrul atenției este Emilia Garanita, care nu este dispusă să aștepte comunicatele de presă ale poliției, din care să scoată un articol plictisitor. Cazul Marianne aproape că îi adusese un post la un ziar național, dar pierduse, în cele din urmă oportunitatea. De aceea calcă peste orice principiu și o atacă direct pe inspectoarea Helen Grace în fiecare articol al său. Deși știe că ceea ce scrie va avea urmări nefaste asupra unor oameni nevinovați, Emilia publică articol după articol din viața privată a acesteia.

Acest al doilea volum al seriei menține ritmul alert început în prima parte. El se poate citi și separat de serie, dar primele pagini sunt confuze, căci conțin multe referințe la crimele din prima carte, dar nu este imposibil de urmărit, căci aceste cazuri noi acaparează atenția tuturor.

Cartea a apărut, la fel ca primul volum, îm 2015, la Editura Trei și se poate comanda de pe Elefant, la reducere, sau de pe Libris, cu transport gratuit.