Gemini – Monica Ramirez [recenzie]

11
1330

Un nou vârtej de acțiune, suspans, misiuni speciale, trădări și prietenii uimitoare, te va atrage în vâltoarea sa și nu îți vei mai dori să te eliberezi, căci inima ta va bate alături de personajele principale, în calea lor spre salvare, răzbunare și împlinirea datoriei. Monica Ramirez ne uimește, din nou, cu o serie ce promite să ne bulverseze, la fel ca Alina Marinescu.

Gemini, cea mai nouă carte semnată de Monica Ramirez, este o combinație uimitoare între acțiune și dragoste, pe fundalul luptei antiteroriste, într-o lume măcinată de război, lipsuri, trădări și nesiguranță. Monica trece în revistă trecutul recent al unor țări ce nu au mai cunoscut de mult liniștea și pacea: Siria, Liban, Irak, Yemen și manevrează informații extrem de sensibile. În această parte de lume nu există un adevăr universal valabil, un monolit ușor observabil și oricine încearcă să deslușească „cine are dreptate” se va lovi de multe variante ale aceluiași adevăr. Dar Gemini este un foarte bun punct de pornire pentru a afla cam ce se petrece în regiune, care sunt principalii actori și deși toate informațiile ar putea părea copleșitoare, ele sunt dozate eficient de-a lungul romanului, pentru a nu răpi plăcerea de a-l citi.

Jadyn Mathinson, o tânără frumoasă și deșteaptă, este fiica unui ministru libanez, dar care crește mai mult cu mama sa americancă și tatăl său vitreg. Deși nu este foarte apropiată de tatăl său, cunoaște limba arabă și, mai ales, este foarte sensibilă la situația oamenilor din țara tatălui său. Astfel, ea nu se lasă oribită de luxul ce îl înconjoară pe tatăl său și atenția de care el se bucură și nu ezită să își exprime ideile în fața invitaților importanți de la Ambasada Statelor Unite, la dineul unde este invitată împreună cu tatăl său. Ceea ce nu știe încă este faptul că a devenit o țintă, din momentul în care a venit în țară, la tatăl său.

Farouk Tehrazzi este un psihopat radicalizat, fost informator CIA, care ajunge să își construiască propria rețea teroristă. Educat în străinătate, cu un aspect plăcut, îi este ușor să se infiltreze peste tot, fără a atrage atenția, dar ceea ce îl scoate din anonimat este cruzimea. Acesta îl consideră pe Hani Ijaaz, tatăl lui Jadyn, un trădător, deoarece dorea menținerea unor relații cordiale cu Statele Unite și plănuiește un atac sângeros la ambasadă în timpul dineului. El îi va răpi pe Hani și pe Jadyn, plănuind ca astfel să atragă atenția americanilor, dar și principalilor teroriști din zonă, ISIS, cu care va începe negocierile de colaborare. Jadyn urma să fie pecetea încheierii acestei înțelegeri.

Dar ceea ce Farouk nu a luat în calcul este tenacitatea lui Jadyn și a oamenilor care îi sar în ajutor: Owen Wallace, locotentent Navy SEALs, Jack Silva, ofițer CIA, prieten cu tatăl vitreg al lui Jadyn, fost mentor al lui Tehrazzi, care îl urmărește de mult timp, Miles, șeful securității lui Hani. Toți aceștia pleacă în misiunea disperată de a-i salva, dar Farouk experimentează ceea ce urăște mai mult: trădarea. Iar acum trădarea vine din partea femeii care l-a crescut, bunica sa, cea care îi ajută pe cei doi să supraviețuiască, apoi să fie salvați.

Tatăl său ajunge prea târziu la spital și moare, ceea ce o întristează enorm pe Jadyn. Deși nu au fost apropiați, au avut o relație bună și frumoasă, iar ea acum nu poate pur și simplu să plece și să uite tot ceea ce a însemnat tatăl său. În plus, în timpul misiunii de salvare, simțise o apropiere de Owen, care părea că îi răspunde la sentimente. De aici începe cursa nebună pentru a-și răzbuna tatăl…

Gemini este un roman care se construiește la început lin, pentru a câștiga momentum pe măsură ce avansezi și ajungi în situația în care îți este imposibil să o mai lași din mână. Aceeași traiectorie o urmează și relația dintre Jadyn și Owen, care trece de la un fior inițial la o pasiune mistuitoare.

Gemini se remarcă, pe lângă acțiunea incitantă, prin personaje carismatice, realist conturate, puternice, pe care îți este ușor fie să îi iubeștie, fie să îi urăști. Există o întreagă rețea de personaje secundare impresionate, care dau veridicitate întregii intrigi. De asemenea, m-au impresionat descrierile făcute zonelor pe care le traversează eroii cărții. Astfel, cu puțină imaginație poți vizualiza deșertul sirian, orașe importante din țările traversate, deșertul irakian.

Cartea are o copertă foarte frumoasă și am apreciat calitatea hârtiei și a coperții. Cartea se ține foarte ușor în mână și devine și mai plăcută lectura.

Întrebarea care m-a măcinat de-a lungul citirii acestui roman a fost: îmi va plăcea mai mult decât Alina Marinescu? Nu am aflat încă răspunsul. Sunt diferite, asta este clar. Veți recunoaște stilul inconfundabil al Monicăi Ramirez, dar personajele și atmosfera creează o experiență cu totul nouă. Aștept cu nerăbdare următorul volum (va avea 3 volume această serie).