Arlechinul – Natașa Alina Culea [recenzie]

6
1545

Arlechinul te va atrage într-o lume în care magia devine realitate, iubirea devine dispreț și durerea devine plăcere. Linia între bine și rău este atât de fluidă, încât ți-e greu să distingi de partea cui ar trebui să fii. Destinul Arlechinului se va repeta până va deveni cunoscut sau este doar o coincidență?

Natașa Alina Culea, una dintre scriitoarele mele de suflet, revine cu un nou roman, al șaselea, și ne surprinde cu cea mai matură scriitură a sa de până acum. Pentru cei care i-ați citit romanele, Arlechinul vă va confirma și întări toate motivele pentru care o îndrăgiți, iar pentru cei care încă nu au avut plăcerea de a citi un roman al ei, aceasta chiar este cea mai bună ocazie să o faceți.

Lidia Caraman este un personaj fermecător, în toate imperfecțiunile ei. Impresionează prin sinceritate și asumare. A iubit enorm, a greșit, dar nu renunță la iubire. Nu se conformează așteptărilor celorlalți, nu se mulțumește cu mai puțin decât îi dictează inima. Iustin este marea ei iubire și chiar dacă doare, se agață de amintirea lui. Dar totuși, faptul că a fost capabilă să îl înșele, deși îi iubește la nebunie ne aduce aminte de ceva… sau de cineva, care în ultima vreme îi bântuie visele. Iar când Mica, fiica ei adorabilă, aduce de la grădiniță un mic arlechin, coincidențele sunt prea multe…

Lidia este tulburată de viziuni al unui Arlechin de circ, iar povestea ne duce în frumosul Circ Galaxy, în Parisul anului 1875. Felul în care Natașa Alina Culea descrie viața la circ este fascinant. Visezi cu ochii deschiși la acrobații, costume colorate, jonglerii și dresuri de animale. Există o anumită energie, specifică circului, pe care autoarea o redă cu o fidelitate uimitoare. Dar nu se oprește la sclipirea de pe scenă, ci redă lumea pestriță din spatele acesteia, în mijlocul căruia răsare de nicăieri micuțul Maxim, botezat așa de cea care avea să îl îngrijească tot restul vieții. Părăsit la circ, Maxim este adoptat de trupă și curând devine unul dintre ei.

Maxim este un suflet tulburat, care caută iubire în toate formele sale. Rănește fără să clipească, trăiește viața pe muchie de cuțit. Femeile pur și simplu nu îi rezistă și se obișnuiește să ia, fără să dea nimic înapoi. Experimentează zone tabu (pentru vremurile de atunci și de acum) pentru a atinge plăcerea supremă, încercând să umple vidul lăsat de felul în care a ajuns la circ.

Întâlnirea cu Anicka este pentru el una dintr-un lung șir. Dar Anicka sacrifică totul pentru el, renunță la viața ei pentru a-l urma, însă realizează că nu are pentru cine. Maxim nu este pregătit pentru ea, nu își dorește stabilitate, însă nu știe ce pierde, căci Anicka îi va schimba percepția asupra vieții.

Vă rămâne vouă plăcerea de a descoperi modul în care cele două povești se întrepătrund și deznodământul celor două frumoase povești de dragoste. Vă asigur că merită descoperite cele două povești.

Natașa Alina Culea ne aduce o serie nouă de personaje, pe care nu le regăsim în celelalte volume ale sale. Personajele sunt bine individualizate și conturate, poți empatiza cu ele sau le poți disprețui cu aceeași forță, dar nu te vor lăsa indiferent.

Cele două planuri ale acțiunii sunt perfect echilibrate și ești la fel de curios cum se desfășoară ambele povești, însă viața lui Maxim este absolut captivantă, datorită personalității sale complexe și contextului în care se petrece totul. O dată cu povestea lui Maxim, veți avea și o scurtă radiografie a Europei sfârșitului de secol XIX și începutul secolului XX, căci circul Galaxy este unul itinerant.

Cartea poate fi comandată de pe site-ul autoarei Natașa Alina Culea sau de pe emag.